شرح کامل ایر واشر و کارکرد آن

شرح کامل ایر واشر و کارکرد آن

 

 

پرژه حاضر با عنوان «ایرواشر» از سه فصل تشکیل شده است. فصل اول شامل تاریخچه و ساخت اولین دستگاه ایرواشر است در فصل دوم شامل سرویس و نگهداری ایرواشر است و فصل آخر در مورد طراحی ایرواشر ارائه گردیده است و برای کسانی که اطلاعاتی راجع ایرواشر می‌خواهند مختصر اطلاعاتی نوشته شده است .


مقدمه

بالا بودن هزینه‌های سنگین نصب و راه اندازی سیستم‌های تهویه مطبوع مرکزی در برجها و آپارتمانها، شرکت تهویه سپهر را بر آن داشت که پس از سالها تلاش و تجربه به مدد کارشناسان متخصص و کارآزموده برای نخستین بار در ایران موفق به طراحی و تولید هواسازهای مستقل آپارتمانی (ایرواشر) سقفی گردند. در مرحله بعد انواع دیگر هواساز، از جمله هواسازهای ایستاده با کویل گرمایشی ساخته شد. به صورتی که در هر واحد مستقل آپارتمانی با پرداخت هزینه بسیار پایین و بدون نیاز به دستگاههای رادیاتور و فن کویل تنها از طریق شبکه کانالهای هوا، گرمای دلپذیر زمستان و سرمای مطبوع تابستان را با حفظ رطوبت مناسب در تمام فصول به خوبی تأمین می‌نماید

فصل اول:

تاریخچه ایرواشر

سال 2002 میلادی مصادف با صدمین سالگرد طراحی اولین سیستم تهویه مطبوع مدرن توسط willis-carrier بود این سیستم شامل آرایشی ای کویل خنک کننده بود که در آن، هوای تغذیه توسط انتقال حرارت غیر مستقیم با آب سردی که در لوله‌ها جریان داشت خنک شده و رطوبت زدایی می‌گردد carrier حدس زده بود که یک طراحی دیگر با استفاده از تماس مستقیم بین هوا و آب سرد، می‌تواند عملکرد موجود را بهبود بخشد در این سیستم‌های تهویه مطبوع اولیه، وی مشاهده کرد که علیرغم تماس مستقیم هوا با آب موجود بر وی کویل خنک کننده عمل رطوبت زدایی رخ می‌دهد.

توضیح carrier برای این پدیده چنین بود «ما با تناقضی آشکار در مورد کاهش رطوبت هوا با تماس مستقیم آن با رطوبت روبرو بوده‌ایم البته توضیح این پدیده آسان است. دمای آب پایین‌تر از نقطه شبنم یا دمای چگالش رطوبت هوای ورودی بوده است. پس چرا نباید آب سرد را به شکل مستقیم به داخل جریان هوا اسپرده کرده و بدین طرق سطح تماس را افزایش داده و مقاومت در برابر جریان هوا را کاهش دهیم؟»

از این مشاهده می‌توان چنین نتیجه گرفت که پدیده سرمایش و رطوبت زدایی در یک جریان هوای مرطوب می‌تواند با استفاده از آب سردی که در تماس مستقیم با جریان هوا قرار می‌گیرد به دست می‌آید بر همین اساس carrier یک سیستم تهویه مطبوع از نوع اسپری (ایرواشر) را طراحی نمود که توسط شرکت (Forge-Buffalo) ساخته شد. (شکل یک)


شکل (1)


Carrier بعدها از ایرواشرها به شکلی گسترده برای سرمایش و رطوبت زدایی در بسیاری از کاربردهای صنعتی بهره گرفت. در طول زمان این روش تهویه مطبوع به تدریج عمومیت خود را از دست داد فن آوری‌های فعلی تهویه مطبوع بر اساس کویلهای خنک کننده‌ی دارای آب سرد (یا مبرد) برای سرمایش و رطوبت زدایی غیر مستقیم هوای تغذیه کار می‌کنند هزینه‌ی بهره برداری از این سیستم‌های غیر مستقیم توسط عاملی مانند افت فشار بالا در سمت هوا و اتلاف سرمایش به دلیل محدود بودن «دمای تماس» (اختلاف دمای بین سردترین سیال ورودی به کویل و دمای حباب خشک هوای خروجی)

در این روش و همچنین آلودگی‌هایی که در سمت هوا و آب روی می‌دهد به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد با توجه به رویکرد جدیدی که در زمینه‌ی حفاظت از منابع انرژی و افزایش کیفیت هوای داخل ایجاد شده است.

ساخت اولین سیستم‌های ایرواشر

اولین سیستم‌های ایرواشر به دلیل داشتن ابعاد بزرگ و قیمت بالا با محبوبیت زیادی روبرو شدند اما کارکرد در سرعتهای بالاتر هوا استفاده از سرعتهای نسبی بهینه برای آب و هوا و همچنین استفاده از مواد پر کننده باعث افزایش بازدهی و در عین حال کوچکتر شدن این سیستم‌ها گردد.

ایرواشرها علاوه بر قابلیتی که برای پردازش هوای تغذیه دارند می‌توانند با حداقل افت فشار در سمت هوا و همچنین حداقل نیاز به حفظ نگهداری سیستم کار تمیز کردن هوای تغذیه را نیز انجام دهند.

در یک ایرواشر معمولی قطرات آب در تماس مستقیم با هوا قرار می‌گیرند و در نتیجه تبادل حرارت و جرم (رطوبت) از هوا به قطرات آب انجام می‌شود اگر دمای آب تغذیه کمتر از دمای نقطه شبنم هوای ورودی باشد رطوبت از هوا به درون قطرات آب چگالیده شده و بدین ترتیب رطوبت زدایی هوای تغذیه صورت می‌گیرد.

مزایای ایرواشر

ایرواشرها در سیستم‌های اولیه تهویه مطبوع به شکل گسترده مورد استفاده قرار می‌گرفتند و امروزه نیز در کاربردهای صنعتی مانند فرآوری تنباکو، صنعت نساجی و غیره مورد استفاده واقع می‌شوند.

ایرواسرها در اندازه‌های 500CFM تا 300000CFM قابل دسترسی می‌باشند. یکی از مزایای قابل توجه ایرواشرها توانایی آنها در کنترل دما و رطوبت جریان هوا، بدون عواقب حرارتی ناشی از کاربرد مبدلهای حرارتی می‌باشد.

به علاوه ایرواشرها می‌توانند در ایجاد فیلتراسیون در سمت هوا نیز مفید واقع شوند. چالش موجود در ایرواشرها در حفظ و نگهداری یک سیستم آبی باز می‌باشد که شامل مواردی مانند تصفیه آب و فیلتراسیون سمت آب برای زدایش ذرات شسته شده از جریان هوا می‌گردد.

ایرواشرها علیرغم مزیت توانایی در سرمایش و رطوبت زدایی و همچنین تمیز کردن هوای تغذیه، باید بتواند از نظر اقتصادی نیز با کویل‌های خنک کننده‌ی آب سرد از نوع صفحه پده‌دار معمولی رقابت نمایند.

سه قسمت اصلی ایرواشر

1- اتاقک اختلاط

هوا از طریق دو دریچه که دارای دمپرهای قابل تنظیم می‌باشد وارد اتاقک اختلاط می‌شوند اندازه دمپرها بر اساس 20 درصد هوای تازه و 80 درصد هوای برگشتی طراحی شده است و در حالت تمام باز افت فشار هوا در دمپرها 0.07 in H2O می‌باشد. هوای برگشتی و تازه پس از اختلاط از روی فیلتر آلومینیمی قابل شستشو عبور می‌کند. فیلترها از توری آلومینیمی موج‌دار دو پایه به ضخامت 5cm ساخته می‌شوند که برای افزایش سطح فیلتر و تقلیل افت فشار هوا به صورت V شکل می‌باشد (ممکن است در بعضی از مدلها فیلتر تخت باشد)

جهت افزایش جذب گرد و غبار و تصفیه هوا با درخواست مشتری استفاده از سایر فیلترها مقدور می‌باشد.

2- اتاقک کویل

هوا پس از عبور از روی فیلتر و جذب گرد و غبار آن توسط فیلتر برای کسب شرایط مطلوب از روی کویلهای مختلفی که در اتاقک کویل تعبیه شده است عبور می‌کند. در اتاقک کویل طبق انتخاب مشتری از جداول 2 و 3 و 6 کویلهای زیر قابل نصب می‌باشند:

الف- کویل آب گرم

ب- کویل بخار

ج- کویل آب سرد

به طورکلی کویلها از فینهای آلومینیمی و لوله‌های مسی 5/8 با آرایش 25cm×50 ساخته می‌شوند و مشخصات ورود و خروج آب با بخار در جداول 17، 16 داده شده است.

کویلهای انبساط مستقیم کویل باز گرمایی و کویل بخار با لوله‌های فولادی به سفارش مشتری و طبق مشخصات ارسالی در اتاقک کویل نصب می‌شود.

3- اتاقک فن و الکتروموتور

هوا پس از عبور از اتاقک کویل به وسیله فن نصب شده در اتاقک فن به داخل کانالهای توزیع هوا فرستاده می‌شود. فنهای مورد استفاده در این هواسازهای مهر اصل ساخت شرکت نیکوترای ایتالیا سری AT با تیغه‌های انحنا به جلو و مکش دوبل می‌باشند که توسط تسمه و پولی با الکترو موتور ساخت شرکت موتورژن با کلاس حرارتی F کلاس حفاظتی IP54 مرتبط می‌باشند.

برای جلوگیری از انتقال لرزش فن و الکتروموتور به قسمتهای دیگر دستگاه و ساختمان از کانال قابل انعطاف جهت اتصال دهانه به کانال استفاده می‌شود و برای تعلیق فن و الکتروموتور از از شش عدد لرزه گیر لاستیکی استفاده می‌شود تا از لرزش کاملاً ایزوله شود انواع دیگر فنها مانند فنهای سانتریفوژ با تیغه‌های انحنا به عقب و الکتروموتور از مارکهای دیگر در صورت سفارش قابل استفاده می‌باشد.

متعلقات و امکانات قابل سفارش

1- نصب فیلترهای کیسه‌ای با قابلیت جذب غبار 90-45% در کلاسهای EU2-EU51 و فیلتر HEPA با قابلیت جذب غبار 0.3 میکرون و فیلتر ULPA با قابلیت جذب غبار 0.12 میکرون و افت فشار 1 in.H2O.

2- نصب ایرواشر

3- نصب دمپرهای موتوردار برای هوای برگشتی با سنسور دما

4- نصب رطوبت زن بخار

5- نصب رطوبت زن الکتریکی آب در خروجی فن که در این حالت یک زیر آب در قسمت پایین فن نصب می‌گردد.

6- نصب رطوبت زن پاششی قسمت پایین فن نصب می‌گردد.

7- نصب هیتر الکتریکی

8- نصب سیستم کنترل هوشمند با امکانات زیر:

الف- میکروپروسسور جهت مدیریت پارامترهای عملکرد دستگاه

ب- تجهیز دمپر به الکتروموتور الکتریکی

ج- سنسور کنترل کننده فشار اتاق

چ- شیر موتوری سه راهه

ح- شیر موتوری بخار

خ- سنسور کنترل کننده دمای هوای برگشتی یا هوای رفت

فصل دوم

سرویس و نگهداری ایرواشر

ایرواشر

دستگاه ایرواشر غبار و ذرات و سایر آلودگی‌ها را از هوایی که به آن وارد می‌شود زدوده و هوای تمیز را بیرون می‌دهد. هوا توسط بادبزن دستگاه به داخل مکیده شده و با عبور از دیفیوزر به قسمت آبفشان می‌رسد که در آنجا ذرات معلق و آلودگی‌ها توسط بارانی از پودر آب شستشوی هوا به کار می‌رود باید قبل از گردش مجدد در دستگاه هواشوی تمیز تمیز شود برای این کار آب از یک صافی عبور کرده و اجرای و ذرات از آن گرفته می‌شود. در هوای خیلی سرد که امکان یخ زدن آب پاششی وجود دارد برای جلوگیری از این امر یک کویل گرمکن آب استفاده می‌شود. دستگاه ایرواشر علاوه بر زدودن گرد و غبار و آلودگی‌ها از هوت 3 کار مهم دیگر نیز انجام می‌دهد:

1-رطوبت زنی

2-رطوبت گیری

3-خنک کردن هوا به روش تبخیری

از اینرو در هوای گرم و خشک به عنوان یک دستگاه خنک کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نگهداری دستگاه ایرواشر

نگهداری دستگاه ایرواشر شامل موارد زیر می‌باشد:

1- نظافت و تمیزکاری:

لازم است قسمتها و اجزای زیر در فواصل زمان معین مرتباٌ از اجرام و کثافات پاک شوند:

1-1- تیغه‌های دمپر و میله‌های رابط آنها: (در صورتی که دستگاه دمپر داشته باشد) در این صورت باید زنگ روی دمپرها را پاک کرد.

1-2- کل قسمتهای آب فشان شامل لوله‌های اصلی و لوله‌های قائم و نازل‌ها: هر گونه گرفتگی نازلها می‌تواند روی فشار و مقدار و کیفیت بارش آب تأثیر منفی بگذارد.

1-3- تست زیرین دستگاه و شناور فلوسوئیچ

1-4- تیغه‌های قطره گیر

1-5- صافی: اگر صافی از نوع خود پاک شو نیست باید هر هفته تمیز شود.

1-6- واشر لاستیکی و کلیه درزبندها

1-7- سینی تجمع لجن

2- بادزن:

زوایای تیغه‌ها و فواصل آنها باید مرتباً بازرسی و در صورت لزوم تنظیم شود. در فواصل زمانی معین باید موتور بادزن طبق دستورالعمل کارخانه سازنده پیاده شود و مورد بازرسی قرار گیرد.

3- روانکاری

لازم است یاتاقانهای بادزن هر 4 ماه بازرسی و گریس کاری شود (با گریس مقاوم در برابر آب).

یاتاقانهای محور اصلی صافی خودکار باید بازرسی شود. اگر یاتاقانها به صورت مستمر کار می‌کنند باید سالی یک مرتبه روانکاری شود و چنانچه خارج از آب کار می‌کند باید هر 3 ماه یک بار روانکاری شود.

کلمات کلیدی:

لوله‌های اصلی (Headers)

لوله‌های قائم (Standpipes)

نازل یا آب فشان (Spray Nozzles)

تیغه‌های قطره گیر (Eliminatoir Blades)

صافی (Strainer)

خود پاک شو (Self-Cleaning)

سینی تجمع لجن (sludge collection pan)

هوارسان و ایرواشر:

- دو جداره همراه با عایق غیر اشتعال پذیر و پانلها از داخل و خارج دارای رنگ الکترواستاتیک می‌باشند.

- تک یا چند منطقه‌ای

- عمودی و افقی

- ایرواشر یک و دو بانکه (تمام قطعات آلومینیومی یا PE می‌باشند)

- از 844 cfm الی 60000cfm در 16 سایز

- اسکلت آلومینیومی

- استفاده از قطعات درونی مرغوب و عمدتاً ساخت ایتالیا

- موتورهای اروپای غربی

- بر اساس سفارش دستگاههای ضدمیکروبی (Hygienic) منطبق با استاندارد EN 1886 جهت استفاده در صنایع داروسازی، اتاقهای عمل و اتاقهای تمیز قابل ارایه می‌باشند.

مشخصات عمومی هوارسان و ایرواشر

1- بدنه کل دستگاه هوا رسان دو جداره و جداره‌های داخل و خارج از ورق خارجی 5/0 میلیمتر آلوزینک با پوشش پیش رنگ شده الکترواستاتیک می‌باشند. ضخامت عایق 30 میلیمتر و از نوع پلی استایرین غیر قابل اشتعال (Non Flammable) می‌باشد.

2- تشت تخلیه هوا رسانها از ورق گالوانیزه 2 میلیمتر و ایرواشرها 3 میلیمتر می‌باشند. جهت محافظت تشت تخلیه از دو لایه رنگ اپوکسی سه جزئی استفاده می‌شود. (تشت استیل نیز قابل ارایه می‌باشد). کلیه ورقهای گالوانیزه از کشورهای اوکراین، روسیه، هند، تایوان و کره تأمین می‌گردند.

3- لوله‌ةای کویل مسی 5/18 اینچ با ضخامت 025/0 اینچ و ساخت شرکت صنایع مس باهنر می‌باشند و کلکتورهای کویلها نیز لوله فشار قوی مسی می‌باشند.

4- فین کویل از ورق آلومینیوم با ضخامت میکرون و ساخت شرکت آلومینیوم پارس می‌باشد.

5- کلیه الکتروموتورهای به کار رفته با کلاس محافظت الکتریکی IP54 و کلاس حفاظت حرارتی F و از مارکهای معتبر اروپایی می‌باشند.

6- پایه موتورها یا از نوع صفحه متحرک (ایتالیایی یا ایرانی) می‌باشند.

7- فنهای Backward به کار رفته در هوارسان کاملاً از لحاظ استاتیکی و دینامیکی بالانس می‌باشند و منطبف بر منحنی‌ها و مشخصات فنی نیکوترای ایتالیا می‌باشند.

8- فنهای Forward به کار رفته در سایزهای 30×28، 30×20، 25×25، 20×20، 18×18، 15×15، 12×12، 10×10، 9×9 ساخت شرکت Nicotra ایتالیا می‌باشند و کاملاً از لحاظ استاتیکی و دینامیکی بالانس می‌باشند.

9- جعبه فیلترهای تمیز دارای پیتوت تیوپ می‌باشند.

10- شیشه بازدید و چراغ روشنایی نیز برحسب سفارش نصب می‌شوند.

11- تسمه‌های فن از نوع کره‌ای و آلمانی می‌باشد.

12- کلیه قسمتهای دستگاه در نقاط اتصال دارای نوارهای هوابندی مارک Aeroflex و از جنس EPDM می‌باشند.

13- جهت حذف لرزش و صدا، شاسی مشترک فنها و موتورها بر روی لرزه‌گیرهای لاستیکی قرار می‌گیرند و همچنین خروجی فنها نیز توسط برزنت لاستیکی به بدنه دستگاه متصل می‌گردند.

14- کلیه دمپرها از نوع پره OBD (هفت و هشت) آلومینیومی ایرفویل به همراه قاب آلومینیومی می‌باشند که لاستیک هوابندی، چرخ دنده و دسته دمپر آنها ایتالیایی می‌باشند.

15- شفت به کار رفته از نوع فولاد توپر CK45 (SOLID SHAFT) می‌باشد.

16 بلبرینگهای مصرفی ساخت ASAHI ژاپن می‌باشند.

17- دستگیره‌های فنردار، لوله‌ای، آلومینیومی و پلاستیکی، کرنر آلومینیومی و پیتوپ تیوپ شلنگ DPS یا مانومتر ایتالیایی می‌باشند.

18 پمپهای کفکش به کار رفته در ایرواشر با بدنه چدنی و موتور تقویت شده و ساخت شرکت اسپیکو ایران می‌باشند. این پمپها به صورت مستغرق IP65 و کلاس F و دارای Seal مکانیکی Silicon Carbide می‌باشند و دارای محافظ حرارتی سیم پیچ (Thermal Protector) می‌باشند.

19- شناور محفظه ایرواشر توسط فروشنده ارایه می‌گردد.

20- کلیه لوله‌ها، نازلها و اتصالات داخلی دستگاه ایرواشر از نوع مواد پلی اتیلن جوشی P.E می‌باشند.

21- نازلهای ایرواشر از نوع سانتریفوژ خارجی با کلاهک استیل و قابل شستشو می‌باشند.

22- قطره گیرها و لوورهای داخل دستگاه ایرواشر آلومینیومی می‌باشند.

23- دستگاه به مدت یک سال از زمان تحویل در مقابل عیوب ناشی از ساخت گارانتی می شود

24- تامین قطعات یدکی و خدمات بعد از فروش به مدت ده سال تضمین می گردد

فصل سوم

طراحی سیستم‌های ایرواشر

در طول دهه‌ی گذشته تحقیقاتی در دانشگاه ویسکانسین در مورد طراحی سیستم‌های ایرواشر صورت گرفت Reindl در زمینه‌ی انتقال حرارت و جرم به اسپری‌های آب سرد جهت سرمایش هوای ورودی به توربین‌های احتراقی ثابت، تحقیقاتی انجام داده است.

مدلهای عددی برای سه آرایش اسپری تماس مستقیم یعنی جریان موازنی- جریان متقاطع و جریان غیر هم جهت ایجاد شده‌اند با مقایسه اثربخشی این سه آرایش مختلف مشخص گردید که آرایش جریان متقاطع دارای بالاترین اثربخشی بوده است.

Klockow نیز تحقیقات تجربی در زمینه فرایند تصفیه‌ی جریان هوا توسط اعمال ازن به آب اسپری انجام داده است غلظت ازن در جریان هوای خروجی، بالاتر از حدود مجاز بوده است این مسأله به این نتیجه‌گیری منجر گردید که تحقیقات بیشتری در زمینه کنترل غلظت ازن مورد نیاز باشد.

El-morsi نیز در زمینه‌ی تأثیر گرانش، نسبت سرعت اولیه (نسبت میزان سرعت افقی اسپری اولیه به سرعت اولیه هوا) و همچنین قطر متوسط قطرات آب بر وی کارایی یک خنک کننده‌ی اسپری در آرایش جریان غیر هم جهت تحقیقاتی انجام داده است.

بهینه سازی طراحی سیستم‌های ایرواشر

شکل 4 خنک کننده‌ی اسپری و قطرات آب را در حالی که به داخل خنک کننده‌ی اسپری افشانده می‌شوند نشان می‌دهد هوا از سمت چپ وارد سیستم گردیده و آب نیز از نازلهای نصب شده در وسط خنک کننده اسپری می‌گردد.

این شکل همچنین نشان می‌دهد که قطرات آبی که به دیواره‌ها برخورد می‌کنند دوباره برگشته و به داخل محفظه اسپری نفوذ می‌کنند. زمانی که سرعت این قطرات آب به صفر برسد قطرات شروع به حرکت به سمت عقب کرده و در نتیجه در راستای مخالف سرعت می‌گیرند، زیرا در این مرحله توسط هوای حمل می‌گردند.

نتایج به دست آمده از شبیه سازی‌های عددی نشان داده است که نیروی گرانشی باعث می‌گردد که مشخصه‌های دمای هوا به سمت بخش تحتانی منحرف شده و در نتیجه یک توزیع غیر یکنواخت دما در طول راستای عمومی ایجاد شود.

به طور عام، با افزایش یافتن نسبت سرعت اولیه، کارایی سیستم نیز افزایش می‌یابد تا زمانی که در نسبت سرعت بهینه حداکثر کارایی به دست آید.

این روند در ورای این نقطه بهینه معکوس می‌شوند.

در آخر مشخص شده است که افزایش قطر قطرات آب باعث کاهش اثربخشی سیستم می‌گردد. این اطلاعات را می‌توان برای بهینه سازی طراحی سیستم ایرواشر به کار برد.

اجرای یک سیستم هواساز ایرواشر

آب سرد به صورت مستقیم به داخل جریان هوای گرم و مرطوب که قبلاً فیلتر شده است اسپری می‌شود آب سرد اسپری شده گرما را از هوا گرفته و زمانی که دمای آب کمتر از دمای نقطه شبنم هوای ورودی باشد رطوبت هوا را چگالیده می‌نماید. نازل‌های پاشش آب می‌توانند به طوری تنظیم شوند که در راستای جریان و یا در خلاف جریان هوا قرار گیرند.

همچنین می‌توان از یک ماده پر کننده (بستر) برای افزایش سطح تماس آب با جریان هوای تغذیه سود جست. بسته به سرعت هوا در سیستم و همچنین خصوصیات قطرات آب اسپری شده ممکن است نیاز باشد از یک «مه زدا» در پایین دست سیستم استفاده شود.

سرمایش هوا: تماس مستقیم و غیر مستقیم

ایرواشرها علیرغم مزیت‌ توانایی در سرمایش و رطوبت زدایی و همچنین تمیز کردن هوای تغذیه باید بتوانند از نظر اقتصادی نیز با کویل‌های خنک کننده آب سرد از نوع صفحه پره‌دار معمولی رقابت نماینده برای برسی عملی بودن استفاده از ایرواشرها از نظر اقتصادی مقایسه‌ای بین سیستم کویل خنک کننده‌ی آب سرد و یک سیستم خنک کننده‌ی ایرواشر با تماس مستقیم انجام گرفته است. مصرف برق هزینه‌های اولیه و عملکرد این دو سیستم در این مقایسه مورد توجه قرار گرفته است.

رسانایی کلی بین هوا و آب برای هر دو سیستم کویل خنک کننده‌ی آب سرد و سیستم اسپری یا ایرواشر به صورت ثابت درآمده است. اولین تولید کننده دستگاههای ایرواشر سقفی در ایران

ذستگاه ایرواشر سقفی گرمایشی

مزایای دستگاه ایرواشر با کویل گرمایشی

· مختص واحدهای آپارتمانی مسکونی اداری و تجاری

· نصب و راه اندازی سریع

· سرویس و نگهداری آسان

· پایین بودن برق مصرفی

· استقلال واحدها در یک ساختمان

· تسهیل عملیات ساختمانی

· کاهش هزینه‌ها

· عدم اشغال زیر بنای ساختمان

· طراحی و تولید سیستم‌های حرارتی و برودتی و تهویه مطبوع

ظرفیت

هواسازهای مستقل آپارتمانی تهویه سپهر در مدلها و ظرفیت‌های گوناگون با در نظر گرفتن نیاز گرمایشی و سرمایشی و زیربنای واحدهای مسکونی و یا اداری طراحی و تولید می‌شوند.

استانداردهای طراحی و ساخت

طراحی بخش هوادهی بر اساس استاندارد کارخانه نیکوترای ایتالیا می‌باشد و از پروانه‌های سانتریقوژ (از نوع تیغه به سمت جلو) تشکیل شده است.

به گونه‌ای که فشار استاتیکی (فشار هوا رسانی) متناسب با افت فشار در طول مسیر کانال کشی در هر پروژه طراحی و ساخته می‌شود.

کویلهای حرارتی بر اساس استانداردهای کنتاردوی ایتالیا تهیه گردیده و تا فشار 200 پوند بر اینچ مربع تست هیدرولیکی شده‌اند.

بدنه دستگاه در دو نوع یک جداره و دو جداره با عایق حرارتی و صوتی ارائه می‌گردد. طراحی بدنه دستگاه و مجموعه سیستم تعلیق به نحوی صورت گرفته است که کلیه ارتعاشات و لرزشها توسط لاستیکهای لرزه‌گیر به کلی از بین می‌روند. شاسی داخلی از پروفیلهای استاندارد بوده بدنه خارجی با رنگ کوره‌ای و یا پی وی سی پوشیده شده است.

طراحی هواسازی مستقل آپارتمانی به نحوی است که تمامی مراحل سرویس و نگهداری دستگاه از یک سمت آن به آسانی امکان پذیر است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:شرح کامل ایر واشر و کارکرد آن, | 12:7 | نویسنده : T.K.S |